Zambian Orphans Appeal - Reisverslag uit Gent, België van liesbethbiancamarjan - WaarBenJij.nu Zambian Orphans Appeal - Reisverslag uit Gent, België van liesbethbiancamarjan - WaarBenJij.nu

Zambian Orphans Appeal

Door: Liesbeth, Bianca en Marjan

19 Januari 2009 | België, Gent

Zoals jullie allemaal weten vertrekken wij (Liesbeth, Bianca,Marjan) op een 3 maand durende stage naar Zambia!

Wij zullen als ergotherapeuten in spé naar het Zambian Orphans Appeal (http://www.zoaonline.org/theserenjeorphanage.htm) trekken in Serenje.

Dit is een weeshuis dat opvang geeft aan de kinderen van maandag tot vrijdagmiddag. Ze krijgen er eten, slaapplaats en les. In het weekend keren ze terug naar hun voogd.

Onze taak daar zal er vooral uit bestaan om de motorische vaardigheden te stimuleren, de oog-handcoördinatie te bevorderen, te werken rond ontspanning, educatie geven rond aids/HIV, speels leren, de omgeving aanpassen, verzorgen, en nog zo veel meer.

Concreet:
We vliegen op 4 februari om 20.05 richting Lusaka ( met tussenstop in Ethiopië ) en we zijn terug in de luchthaven in Brussel op 30 april om 07.55 h :).

We willen ook iedereen die het weeshuis gesteund heeft met wafeltjes te kopen enorm bedanken!
Dankzij jullie hebben we maar liefst 800 euro waarmee we educatief materiaal aankopen en het weeshuis op nog andere manieren steunen.
We houden julllie op de hoogte!

Liesbeth,Bianca en Marjan

• 19 Januari 2009 - 17:27

Sarah:

heykes
    ik ben de eerste!!
    doe da goed daaar
    ik denk aan jullie

vergeet de muggennetten niet! + de vorte teva's

• 21 Januari 2009 - 15:13

Marc Velghe:

Dat ziet er al een perfecte start uit!
    Veel groetjes en ik kijk er alvast al naar uit naar verdere verhalen en foto's!
    Marc

• 21 Januari 2009 - 16:57

Tante Tipool:

tamuzement daar hé !

• 21 Januari 2009 - 17:25

Liesbeth:

Oeeeeee, spannend!!! Het is niet lang meer zoetjes... Amuseer jullie daar en ik kijk al uit naar jullie foto's en verhalen!
    Groetsss

• 31 Januari 2009 - 11:22

Karen, Ex Klasgenoot:

Hey meiden,

Amuseer jullie te pletter, geniet van elk moment en doe daar eens goed jullie ding (ergo gewijs dan e:p) ...!
    Jullie oogjes zullen er zeker en vast open gaan, maar dat is alleen maar zeer +++++++!
    En geniet ook zeker van de aandacht, wnt die gaan jullie ongetwijfeld krijgen :p
    dikke bees van de dees

• 02 Februari 2009 - 08:08

Eejvelieno:

Doe het heel goed daar met de kindjes! Zet jullie oogjes en oortjes wijd open en geniet er met volle teugen van. Laat het Afrikaanse landschap en de cultuur volledig tot jullie doordringen. En dan zullen jullie zeker en vast met een zware koffer vol nieuwe rijke ervaringen terugkeren naar ons Belgenlandje! Ik zal je missen, Bi!

Veel geluk (en hou ons op de hoogte, he)!

• 04 Februari 2009 - 19:24

BubbelsS:

Kipje deze avond ben je vertrokken...kzie je binnen 3 maandjes en ik hou je op de hoogte van alles, geniet nu gewoon van de 3 maand enja het zal vlug gaan en ja kga je missen. x

• 04 Februari 2009 - 19:42

Nonkeltje Berry:

Hallo BiBi
    Renata is net binnengekomen en vanaf nu weten wij dat je in de lucht bent. Een goede start voor jou en ook aan de twee sluurkens die je op sleeptouw hebt.
    Wij leven en beven met jullie mee
    De groetjes ook van je tante en Renata

• 05 Februari 2009 - 08:54

Lut:

Dag Marjannie,
    Zal véééél aan je denken.Geniet van de reis...en als't eens wat minder is..Hakuna Matata,'t is maar hoe je 'tziet..Dikke knuffel.

• 05 Februari 2009 - 14:23

Renata:

helaba, heb al veel aan jullie gedacht. Goeie vlucht gehad (niet te veel ziek geweest?!)?
    Doe da goe daar in zambia, geniet ervan.

• 08 Februari 2009 - 18:44

Bartezz:

Hey schat,alles goed?Hebt gelijk al goed kleurke opgedaan?En valt beetje mee daar?Envan die mooie negerkes blijven eh!

groetjes bart

• 09 Februari 2009 - 11:22

Tante Francine:

Daar zijn we fier op, een
    nichtje in Afrika !!
    Ben al benieuwd om je verhalen te lezen . Het wordt alvast een hele beleving ! Geniet ervan !
    Liefs van ons beidjes

• 10 Februari 2009 - 13:13

Meter En Oom Dries:

Dag Bianca en vriendinnen,
    Geniet van deze mooie belevenis.
    Het ga jullie goed!
    We zijn nieuwsgierig naar jullie verhalen.
    Dikke kus van ons allemaal.

• 10 Februari 2009 - 15:20

Renata:

Brigitte, de mama van bianca, liet ons weten dat jullie goed zijn aangekomen.
    Hoe gaat het met jullie in Zambia?
    We hopen met z'n allen dat jullie stage goed is begonnen.
    En wij popelen van ongeduld om jullie verhalen en avonturen te lezen!
    Groetjes van renata, nonkeltje Bery en tante Nadine